Побачила, як проходять уроки у двох восьмих класах. Одна тема (освiта в Українi), майже однаковий змiст урокiв, але працювали по-рiзному. Я не вiрила своїм очам, але учнi пiднiмали руки, щоб вiдповiсти! Можливо, хотiли сподобатися нам, практиканткам. А в iншому класi не було такого ентузiазму. Була робота в парах. Як завжди, в кожнiй парi є той, хто розбирається в матерiалi краще, i той, хто знає гiрше. Сильний учень думає так: "Швидше зробити все самому, нiж пояснити сусiдовi". Слабкий учень думає: "Все рiвно вiн за мене все зробить." Я знаю це, бо в школi сама була на мiсцi й того й iншого. Звичайно, робота в парах i в групах необхiдна для розвитку говорiння, але щось у нiй треба змiнити. Iнакше для слабких учнiв не буде користi вiд цiєї роботи. До речi, в шостому класi була робота в групах, кожна група (5 чоловiк) отримала зображення людини та завдання описати зовнiшнiсть. Мiж групами було змагання. Вчителька помiчала, хто працював у групi, а хто нi. Бали були виставленi справедливо.
Ідея до вашої теми:
ВідповістиВидалитиІгрова ситуація "Ніяк не зрозумію"
- моделюємо ігрову ситуацію - один грає роль досвідченого, а інший нетямущого (робить вигляд, що нерозуміє,
- розподіляємо ролі: освідчений сильний, а нетямущий, той що слабщий (але цьогг не говоримо учням),
- інструкція досвідчений розповідає тему, а другий перепитує, робить вигляд, що не розуміє. Завдання досвідченого пояснити, як можна краще.
- відповідає той, кому пояснювали.
Коли учні опанують цю модельнавчання, можна міняти місцями.
Можливі й інші варіанти: "Прискіпливий слухач" Подумайте.
Дякую.
ВідповістиВидалити