понеділок, 19 грудня 2011 р.

Самоаналiз уроку української лiтератури


САМОАНАЛІЗ УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ ЛIТЕРАТУРИ
проведеного студенткою групи УА-5
Овчинниковою Дар’єю Павлiвною

у 8-А класі, 14.12.2011
Тема уроку: Зміст поеми «Давня казка». Жанрові особливості, композиційна структура твору

Місце уроку в системі роботи з української мови. Це один з урокiв теми «Свiт української поезiї. Творчiсть Лесi Українки».

Мета уроку. 
– поглибити знання про погляди Лесі Українки на призначення мистецтва і митця; дати уявлення про жанровi особливостi та композицiйну структуру твору «Давня казка»; дослідити у поемі ідею вільної творчості, вільнолюбства людини (навчальна);
 розвивати в учнів навички роботи з художнім текстом, виразного читання; вміння логічно мислити, робити висновки (розвивальна);
 виховувати почуття поваги до поетичної творчості Лесі Українки (виховна).

Тип уроку:  урок вивчення нового матерiалу
Загальна оцінка проведеного уроку, раціональність розподілу часу на окремі види роботи.
Було обрано рацiональну структуру i темп проведення уроку. Я придiлила значну увагу повторенню попередньо вивченого матерiалу. Урок побудований логiчно. Усi види роботи вiдповiдають вiку та рiвню розвитку учнiв.

Раціональність, доцільність, ефективність методів, прийомів, дидактичного матеріалу  та форми організації діяльності учнів.
Я оптимально поєднала словеснi, наочнi, репродуктивнi та пробемно-пошуковi методи роботи. Слово вчителя допомогло налаштувати учнiв на сприйняття нового матерiалу. Використання презентацiї зробило цей матерiал легшим для засвоєння. Метод бесiди дає можливiсть розвинути умiння робити висновки, навички роботи з текстом. Метод читання розвиває в учнiв навички виразного читання. Комплекс використаних методiв i прийомiв сприяв реалiзацiї поставленої мети.

Основні засоби навчання, їх доцільність та ефективність.
Основним засобом навчання був пiдручник. Також я використовувала технiчнi засоби навчання. Поєднання цих засобiв було результативним.

Розвиток  комунікативної компетенції учнів.
Оскiльки бесiда є значною частиною уроку, учнi розвивали комунiкативну компетенцiю.

Робота над оволодінням учнями способами дії з навчальним матеріалом.
Я розвивала в учнiв умiння логiчно мислити, робити висновки. Також я намагалася вдосконалити їх навички виразного читання.

Робота над збагаченням словникового запасу учнів.
Текст мiстив у собi новi для учнiв слова, якi були поясненi в пiдручнику. Але я не звернула увагу учнiв на цi слова.

Результативність роботи на відповідному уроцi.
Пiд час бесiди учнi вiдповiдали змiстовно, виявляли умiння логiчно мислити. Вiдповiдi учнiв виявилися майже такими, як я передбачала.

Із якими труднощами зіткнулися під час підготовки та проведення уроку?
На етапi сприйняття та усвiдомлення нового матерiалу учнi давали несамостiйнi, невпевненi вiдповiдi на деякi питання. Учнi вживали багато русизмiв. Пiд час вступного слова учнi слухали недостатньо уважно, вiдволiкалися.

Що б змінили у своїй роботі, які висновки на майбутнє зробили.
Я змiнила би формулювання окремих питань бесiди. Перед читанням я провела би роботу над словами, якi можуть бути незрозумiлими для учнiв. Я додала би до вступного слова iнформацiю, яка може зацiкавити учнiв. Я провела би роботу в парах, щоб спочатку учнi спробували визначити жанр твору без моєї допомоги.
                                                                                       _________________
                                                                                                                      (підпис)

Немає коментарів:

Дописати коментар