понеділок, 19 грудня 2011 р.

Самоаналiз уроку української мови

САМОАНАЛІЗ УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
проведеного студенткою групи УА-5
Овчинниковою Дар’єю Павлiвною
у 8-А класі, 02.12.2011

Тема уроку: Безособовi речення

Місце уроку в системі роботи з української мови. Це один з урокiв теми «Односкладнi речення».

Мета уроку. 
поглибити знання учнiв про односкладнi речення, сформувати поняття про безособове речення, способи вираження в ньому головного члена (навчальна);
розвивати творчi вмiння аналiзувати, трансформувати й конструювати безособовi речення, у яких головний член має рiзнi способи морфологiчного вираження, формувати вмiння визначати стилiстичну функцiю цих речень (розвивальна);
 за допомогою мовленнєво-комунiкативного дидактичного матерiалу виховувати вмiння бачити прекрасне у природi й життi людей (виховна).

Тип уроку:  урок вивчення нового матерiалу
Загальна оцінка проведеного уроку, раціональність розподілу часу на окремі види роботи.
Змiст уроку було визначено вiдповiдно до вимог шкiльної програми з урахуванням пiдготовки учнiв. Я дотримувалася визначеної структури уроку та розподiлила час на окремi види роботи згiдно з конспектом. Темп проведення уроку був занадто швидким для деяких учнiв. Я намагалася створити дiлову атмосферу на уроцi, викликати в учнiв iнтерес до навчання i бажання пiзнати нове. Я забезпечувала розвивальне навчання на основi чiткої органiзацiї пiзнавальної дiяльностi учнiв. Я поєднала методи пояснення вчителя, бесiди, роботи з пiдручником. На уроцi було використано колективну та iндивiдуальну форми роботи.

Раціональність, доцільність, ефективність методів, прийомів, дидактичного матеріалу  та форми організації діяльності учнів.
Використанi методи та прийоми сприяли засвоєнню матерiалу та допомогали перевiрити знання та рiвень розвитку вмiнь. Метод роботи з пiдручником дозволяє засвоювати теорiю в обсязi, визначеному шкiльною програмою. Пiд час роботи з пiдручником мовнi явища i факти були охарактеризованi як система взаємопов'язаних елементiв, я з'ясувала зв'язки мiж безособовими та iншими односкладними реченнями.
Метод вправ допомагає розвивати вмiння та навички учнiв, виконуючи спочатку легкi, потiм бiльш складнi завдання. Було застосовано вступну, пiдготовчу та тренувальнi вправи, якi пiдготували учнiв до виконання домашнього завдання – творчої вправи.
Пояснення вчителя з елементами бесiди допомогло менi ознайомити учнiв з новими поняттями, термiнами. Навiднi запитання бесiди дозволили учням сформулювати правило з моєю допомогою. Запитання синтетичного характеру допомогли зробити висновки.
Було застосовано колективну та iндивiдуальну форму роботи. Цi форми органiзацiї дiяльностi вiдповiдають вiку та рiвню розвитку учнiв. Вони розташованi в логiчнiй послiдовностi, тому що на етапi сприйняття та усвiдомлення учням було легше засвоювати матерiал колективно. А на етапi закрiплення я поставила завдання перевiрити їх знання та вмiння. Самостiйна робота вчить розмiрковувати без допомоги вчителя та однокласникiв. Пiсля самостiйної роботи вiдбувався її аналiз, який дав учням можливiсть перевiрити, чи правильно вони зрозумiли матерiал.


Основні засоби навчання, їх доцільність та ефективність.
Основним засобом навчання був пiдручник. Також я використовувала дидактичний матерiал. Поєднання цих засобiв було результативним. Ефективнiсть уроку була пiдтверджена на етапi закрiплення, коли учнi успiшно визначили морфологiчний спосiб вираження головного члена безособових речень.

Розвиток  комунікативної компетенції учнів.
Комунiкативну компетенцiю учнiв я намагалася розвивати пiд час бесiди на етапах актуалiзацiї опорних знань, сприйняття та усвiдомлення нового матерiалу та на етапi пiдсумку уроку. Для цього я використовувала навiднi запитання та запитання синтетичного характеру.

Реалізація культурно-змістової лінії.
Культурно-змiстову лiнiю було реалiзовано пiд час роботи над текстом про одне з явищ природи.

Робота над оволодінням учнями способами дії з навчальним матеріалом.
Я розвивала в учнiв умiння порiвнювати будову i змiст речень, робити висновки. Також я намагалася вдосконалити їх умiння будувати безособовi речення.

Робота над збагаченням словникового запасу учнів.
Я звернула увагу учнiв на слова, якi могли бути незрозумiлими для учнiв. Я спитала в них переклад цих слiв. Учням стало легше зрозумiти змiст тексту.

Результативність роботи на відповідному уроцi.
На етапi закрiплення учнi показали умiння визначати тип речення та спосiб вираження головного члена. Це означає, що робота на уроцi була результативною.

Із якими труднощами зіткнулися під час підготовки та проведення уроку?
Деякi учнi не встигали виконувати вправи, i я починала перевiрку, не дочекавшись, пока вони допишуть. Перед роботою над кодовим диктантом в учнiв виникло питання про розрiзнення безособового дiєслова та особового дiєслова в безособовому значеннi. Я навела приклади, якi не планувала у конспектi.

Що б змінили у своїй роботі, які висновки на майбутнє зробили.
Я придiлила би бiльше уваги функцiї безособових речень у мовленнi. Я додала би власнi приклади цих речень, щоб iлюструвати ними правило.
Пiд час словникової роботи я попросила би не перекладати, а пояснювати слова українською.
                                                                                           _______________
                                                                                                                          (підпис)

2 коментарі:

  1. Нормально, але не для вас.
    Дашо, ми з тобою пишемо диплом? Якщо так, то аналізувати слід глибше і конкретніше.
    Комплекс методів - який?
    Рацонально - доведи.
    Не декларуйте загальні істини, кожна фраза має стосуватися вашого уроку, а не взагалі.
    Викорстовуйте минулий час. Ви ж аналізуєте проведену роботу, використовуйте фрази "було застосовано, запропоновано, це дозволило, такий вибір був зумовлений, про доцільність (ефективність)такого прийому, форми свідчило..."
    Дашо, вчіться писати. У дипломі 20 сторінок тектсту потрібно написати самому, своїми словами, не так куцо.

    ВідповістиВидалити