ЗВІТ
ПРО
ПРОХОДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ
студентки 5 курсу, групи УА
Овчинникової Дар'ї Павлiвни
Практику проходила у 8-А класі, СШ № 39
з 21.11 до 23.12.2011 р.
Груповий
керівник Ковтун Iрина Миколаївна
Керівник від бази практики Науменко
Олена Дмитрiвна
1. Кількісні результати педагогічної практики
Відвідано 6 уроків учителів ( з них 4 мови, 2 літератури)
Відвідано 6 уроків практикантів( з них 3 мови, 3 літератури)
Проведено12 уроків ( з них 6 мови, 6 літератури)
Відвідано 1 позакласний захiд
Підготовлено 1 позакласний захiд
2. Зміст та характеристика навчально-виховної роботи студента під час
практики.
Пiд час
проходження практики я мала можливiсть отримувати консультації від учителя-предметника та
группового керiвника. У школі було створено всі умови для проходження практики.
Учителі української мови й літератури мають високу фахову й методичну
підготовку. Шкільні кабінети української цови і літератури достатньо обладнані
технічними засобами навчання, забезпечені наочними посібниками, науковою,
навчальною та методичною літературою. Я вiдвiдувала уроки студентiв та аналiзувала їх з теоретичним обґрунтуванням рiзних сторiн
навчальної дiяльностi. Я спостерiгала та узагальнювала досвiд учителя,
переносила ефективнi форми i прийоми роботи в практику своєї педагогiчної
дiяльностi. Я записувала щоденнi
висновки в щоденник практики. Протягом практики я провела 12 уроків,
з яких 2 були залiковими. Усі уроки були обговорені з учителем і методистом.
3. Найтиповіші помилки, найбільші труднощі у навчально-виховній роботі.
Уроки
з розвитку мовлення було проводити складнiше, нiж аспектнi уроки
української мови. У мене виникли
труднощi з вибором темпу читання переказу.
Я
не завжди могла підвести учнів до сприйняття наочності та організувати роботу з нею.
Найчастіше наочність виконувала лише ілюстративну функцію, а не була важливим органічним
елементом уроку.
Важко
було забезпечити мотивацiю та пояснити учням зв’язок навчального матерiалу
з життям.
Менi було складно рацiонально
поєднувати колективнi та iндивiдуальнi форми роботи. Я не завжди могла правильно визначити, скiльки
часу потрiбно учням для виконання iндивiдуального завдання.
Я не завжди могла пiдтримувати
дисциплiну на уроцi й намагалася утримувати увагу класу
зауваженнями.
4. Особисті досягнення. Методичні творчі знахідки, відкриття, нестандарт-ні рішення.
Завдяки
практицi у школі я змогла розвинути в себе багато умінь і навичок. Я навчилася:
– чiтко
ставити мету уроку;
– добирати
органiзацiйнi форми, методи й засоби проведення урокiв;
– формулювати
питання за вивченим матерiалом;
– проводити
iнструктаж до виконання завдань;
– проводити
iндивiдуальну та колективну роботу;
– органiзовувати
словникову роботу;
– проводити
аналiз контрольних робiт;
– оцінювати та аналізувати письмовi роботи учнiв;
– аргументовано
оцiнювати уснi вiдповiдi учнiв;
– планувати роботу з розвитку
мовлення;
– виявляти
рiвень сформованостi мовленнєвої компетенцiї учнiв;
– виготовляти наочність: презентацiї, кросворди, iнформацiйне ґроно;
– використовувати
дидактичний матеріал для уроків;
– встановлювати
i пiдтримувати рiзнi мовленнєвi контакти: вчитель-клас, вчитель-учень,
учень-учень;
– виправляти
помилки учнiв, використовуючи мовленнєвий спосiб виправлення;
– планувати
та проводити позакласну роботу з української мови.
5. Виконання індивідуального завдання з методики
викладання мови (тема, реалізація, результати).
Я працювала за темою свого наукового дослiдження «Розвиток мовленнєвої компетенцiї
восьмикласникiв iгровими методами навчання». Я опрацювала тематичнi журнали, склала бiблiографiчнi списки. Я застосовувала iгровi
методи на уроках i визначила рiвень сформованостi мовленнєвої
компетенцiї учнiв на початку та в кiнцi практики.
6. Загальні висновки. Чого навчилися на практиці, які
виявили прогалини.
Педагогічна практика закріпила впевненість у
правильності вибору професії й фаху, викликала прагнення вивчати спеціальні та
психолого-педагогічні дисципліни у вузі, вдосконалювати свої педагогічні
здібності, розширювати свою ерудицію. Вона поглибила, закріпила мої знання з фахових і психолого-педагогічних
дисциплін, здобуті в унiверситетi, та дала змогу застосувати їх на практиці.
Протягом
практики я вдосконалила свої вміння проводити різні типи уроків, застосовувати
різні методи й форми роботи, які активізують пізнавальну діяльність учнів.
Практика дала менi
змогу відповідно до знань з педагогіки та психології проводити
навчально-виховну роботу з дітьми середнього шкільного віку.
7. Пропозиції щодо теоретичної і практичної підготовки
в університеті організації та проведення
практики
На заняттях методики викладання української мови та лiтератури я пропоную наводити приклади помилок, припущених пiд час складання конспектiв урокiв та проведення урокiв. Це допоможе студентам уникнути таких помилок на педагогiчнiй практицi.
________ _________________
(дата) (підпис)
Звіт - це офіційно-діловий документ, хоча і довільної структури, але вимоги стилю ніхто не відміняв. "Я" не допустиме, усе має бути викладено безособово. За час практики "проведено", "виконано", у процесі практики було здійснено ..., практика сприяла ..., дозволила відчути.
ВідповістиВидалитиВаші особистісне подається: вважаю, пропоную, але без "Я".
Розділ 2 – не розкриває ступінь виконання завдань практики.
Вввад