вівторок, 20 грудня 2011 р.

Звiт


ЗВІТ
 ПРО ПРОХОДЖЕННЯ  ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ

студентки 5 курсу,  групи УА

Овчинникової Дар'ї Павлiвни

Практику проходила у 8-А класі,  СШ № 39
з 21.11 до 23.12.2011 р.
Груповий керівник Ковтун Iрина Миколаївна
Керівник від бази практики Науменко Олена Дмитрiвна

1. Кількісні результати педагогічної практики

Відвідано 6  уроків учителів ( з них 4 мови, 2 літератури)
Відвідано 6  уроків практикантів( з них 3 мови, 3 літератури)
Проведено12 уроків ( з них 6 мови, 6 літератури)
Відвідано 1  позакласний захiд
Підготовлено 1 позакласний захiд

2. Зміст та характеристика навчально-виховної роботи студента під час практики.

Пiд час проходження практики я мала можливiсть отримувати консультації від учителя-предметника та группового керiвника. У школі було створено всі умови для проходження практики. Учителі української мови й літератури мають високу фахову й методичну підготовку. Шкільні кабінети української цови і літератури достатньо обладнані технічними засобами навчання, забезпечені наочними посібниками, науковою, навчальною та методичною літературою. Я вiдвiдувала уроки студентiв та аналiзувала їх з теоретичним обґрунтуванням рiзних сторiн навчальної дiяльностi. Я спостерiгала та узагальнювала досвiд учителя, переносила ефективнi форми i прийоми роботи в практику своєї педагогiчної дiяльностi. Я записувала щоденнi висновки в щоденник практики. Протягом практики я провела 12 уроків, з яких 2 були залiковими. Усі уроки були обговорені з учителем і методистом.

3. Найтиповіші помилки, найбільші  труднощі у навчально-виховній роботі.

Уроки з розвитку мовлення було проводити складнiше, нiж аспектнi уроки української мови. У мене виникли труднощi з вибором темпу читання переказу.
Я не завжди могла підвести учнів до сприйняття наочності та організувати роботу з нею. Найчастіше наочність виконувала лише ілюстративну функцію, а не була важливим органічним елементом уроку.
Важко було забезпечити мотивацiю та пояснити учням зв’язок навчального матерiалу з життям.
Менi було складно рацiонально поєднувати колективнi та iндивiдуальнi форми роботи. Я не завжди могла правильно визначити, скiльки часу потрiбно учням для виконання iндивiдуального завдання.
Я не завжди могла пiдтримувати дисциплiну на уроцi й намагалася утримувати увагу класу зауваженнями.

4. Особисті досягнення. Методичні творчі знахідки, відкриття, нестандарт-ні рішення.

Завдяки практицi у школі я змогла розвинути в себе багато умінь і навичок. Я навчилася:
чiтко ставити мету уроку;
добирати органiзацiйнi форми, методи й засоби проведення урокiв;
формулювати питання за вивченим матерiалом;
проводити iнструктаж до виконання завдань;
проводити iндивiдуальну та колективну роботу;
органiзовувати словникову роботу;
проводити аналiз контрольних робiт;
оцінювати та аналізувати письмовi роботи учнiв;
аргументовано оцiнювати уснi вiдповiдi учнiв;
планувати роботу з розвитку мовлення;
виявляти рiвень сформованостi мовленнєвої компетенцiї учнiв;
виготовляти наочність: презентацiї, кросворди, iнформацiйне ґроно;
використовувати дидактичний матеріал для уроків;
встановлювати i пiдтримувати рiзнi мовленнєвi контакти: вчитель-клас, вчитель-учень, учень-учень;
виправляти помилки учнiв, використовуючи мовленнєвий спосiб виправлення;
планувати та проводити позакласну роботу з української мови.

5. Виконання індивідуального завдання з методики викладання мови (тема, реалізація, результати).

Я працювала за темою свого наукового дослiдження «Розвиток мовленнєвої компетенцiї восьмикласникiв iгровими методами навчання». Я опрацювала тематичнi журнали, склала бiблiографiчнi списки. Я застосовувала iгровi методи на уроках i визначила рiвень сформованостi мовленнєвої компетенцiї учнiв на початку та в кiнцi практики.


6. Загальні висновки. Чого навчилися на практиці, які виявили прогалини.

 Педагогічна практика закріпила впевненість у правильності вибору професії й фаху, викликала прагнення вивчати спеціальні та психолого-педагогічні дисципліни у вузі, вдосконалювати свої педагогічні здібності, розширювати свою ерудицію. Вона поглибила, закріпила мої знання з фахових і психолого-педагогічних дисциплін, здобуті в унiверситетi, та дала змогу застосувати їх на практиці.
Протягом практики я вдосконалила свої вміння проводити різні типи уроків, застосовувати різні методи й форми роботи, які активізують пізнавальну діяльність учнів.
Практика дала менi змогу відповідно до знань з педагогіки та психології проводити навчально-виховну роботу з дітьми середнього шкільного віку.

7. Пропозиції щодо теоретичної і практичної підготовки в університеті організації та проведення практики

На заняттях методики викладання української мови та лiтератури я пропоную наводити приклади помилок, припущених пiд час складання конспектiв урокiв та проведення урокiв. Це допоможе студентам уникнути таких помилок на педагогiчнiй практицi.

________                                                                   _________________
 (дата)                                                                                                                               (підпис)

1 коментар:

  1. Звіт - це офіційно-діловий документ, хоча і довільної структури, але вимоги стилю ніхто не відміняв. "Я" не допустиме, усе має бути викладено безособово. За час практики "проведено", "виконано", у процесі практики було здійснено ..., практика сприяла ..., дозволила відчути.
    Ваші особистісне подається: вважаю, пропоную, але без "Я".

    Розділ 2 – не розкриває ступінь виконання завдань практики.

    Вввад

    ВідповістиВидалити